Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line

- 11 juli 2018

Voor ieder wat wils

Net als veel directe concurrenten profiteert de Focus nu van technologieën die de volledig zelfrijdende auto steeds dichterbij doen komen. Zo parkeert de auto helemaal zelf in, als je de automatische transmissie en Park Pilot besteld. Met de handgeschakelde Focus is dit proces omslachtiger, omdat je zelf nog veel taken waar moet nemen.

De cruise control met automatische afstandsregeling brengt de Focus nu ook volledig tot stilstand in bijvoorbeeld een file - alleen in combinatie met de automaat - en neemt dan zelf het afremmen en optrekken van je over. De full-led koplampen passen de lichtbundel door een camera achter de binnenspiegel aan. Zo worden bochten en rotondes veel beter verlicht en tegenliggers niet verblind.

De Focus is er in meerdere gedaantes, zoals we dat eerder bij de Fiesta zagen. Bij de introductie valt er te kiezen uit een Trend en Titanium en daarnaast ook uit de ST-Line en Vignale. Later volgt ook een hoger op zijn poten geplaatste Active.
Op de eerste trede van de uitrustingsladder is de Trend Edtion geplaatst, die zaken als airconditioning, led-dagrijverlichting en een rijbaanhulp biedt. Voor een extra investering van net geen 1.000 euro heb je de Trend Business en daarmee ook zaken als navigatie en cruise control tot je beschikking. Als Wagon met de 100 pk sterke 1.0 EcoBoost kost de auto dan 25.715 euro. De Titanium biedt daar bovenop nog automatische airconditioning, keyless entry, extra verstelbare voorstoelen en een regensensor.

Wij rijden de ST-Line met de dikste motor en een hele batterij aan opties. De ST-Line herken je aan unieke elementen als de zwarte grille, sportieve bumpers en emblemen in het interieur. Daarnaast is de auto een centimeter verlaagd. De ST-Line heeft minimaal de 1.0 EcoBoost met 125 pk en kost als Wagon dan 28.565 euro. De Wagon met 182 pk sterke 1.5 kost je minimaal 31.565 euro en de motor met dit vermogen is voorlopig ook alleen in de ST-Line te verkrijgen. Voor de luxere uitstraling kies je de Vignale. Naast unieke exterieurdetails en lakken krijg je dan lederen bekleding, de full-led koplampen en het head-up display standaard meegeleverd.
Als Focus Wagon kost deze auto je minimaal 31.765 euro.

Een automaat is leverbaar vanaf het Titanium uitrustingsniveau met de 1.0 EcoBoost 125 pk. Ten opzichte van de handgeschakelde versies kost de automaat wel minimaal 2.500 euro meer. Naast de 1.0 en 1.5 liter benzinemotoren biedt Ford een 1.5 en 2.0 liter viercilinder dieselmotor aan in de Focus. Ook in combinatie met deze motoren is de nieuwe achttraps automaat leverbaar.

182 pk
240 Nm
222 km/h
8,3 s
onb (5.6) l/100km
127 g/km
B
22%
€ 31.565
€ 37.210
€ 682 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Skoda Octavia Kombi 1.5 TSI First Edition

  • Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Business Intro Sport

  • Kia Ceed Sportswagon 1.4 T-GDi DCT7 ExecutiveLine

  • Kia ProCeed 1.5 T-GDi DCT7 GT-Line

  • Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line

  • Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI DSG-7 FR Launch Edition

  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure

  • Seat Leon ST 2.0 TDI X-PERIENCE

  • Hyundai i30 Wagon 1.4T DCT Premium

  • Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI Cupra 280

  • MINI Clubman Cooper D Chili

  • Skoda Octavia Combi 1.0 TSI 7-DSG Ambition Business

  • 2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

  • 2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • 2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

  • 2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

  • 2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

  • 2013 - Ford Focus Electric Titanium

  • 2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

  • 2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost

  • 2011 - Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium