Stuurplezier
De Focus is al jaren synoniem aan stuurplezier. De ST en in extremere mate de RS waren daar een exponent van. Ford heeft twee jaar geleden echter het roer omgegooid met de zogenaamde One Ford strategie. Dat betekent dat het merk wereldwijd hetzelfde model is gaan voeren en met de introductie van de Focus is dat in eerste instantie een prima recept gebleken. Toch hielden we wel een beetje ons hart vast over hoe het nu moest met Europese smaak wat betreft hot hatches. Zou er ruimte blijven voor een sportieveling? Gelukkig wel. En of we er nog steeds zo gelukkig van worden, mochten we met het stuur in de hand zelf ondervinden.

Lexus CT 200h Luxury Line

Volkswagen Golf GTD DSG

Seat Leon Cupra R

Mercedes-Benz A-Klasse 180 CDI BlueEFFICIENCY Style

Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

BMW 1 Serie 116d EfficientDynamics Edition Executive

MINI Countryman Cooper D Chili

Volvo V40 D2 Summum

Volkswagen e-Golf

Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

Citroën DS4 1.6 THP 200 Sport Chic

Alfa Romeo Giulietta QV 1.750 TBi

2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line

2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

2013 - Ford Focus Electric Titanium

2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost

2011 - Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium


