- Fiat e-Scudo“Slim bekeken”Energielabel A | 12% bijtellingIn bestelwagenland is het helemaal niet vreemd dat een bepaald ontwerp door meerdere automerken gevoerd wordt. Ontwikkelingskosten zijn op die manier lager en dat is broodnodig om de busjes nog een beetje vriendelijk geprijsd te houden.
- Ford e-Transit“Transit(ie)”Energielabel A | 12% bijtellingNu de elektrificatie van personenauto's in volle vaart doordendert, zie je die trend langzaamaan ook bij bedrijfsauto's aanslaan. Bij de middelgrote bussen kun je al enige tijd heel goed uit de voeten met het aanbod van onder meer Peugeot en Mercedes-Benz.
- Binnenkort op Rijtesten.nl
Deze testen komen eraan1. MG 5 - 1. Suzuki S-Cross
2. Honda HR-V
3. Hyundai i30
4. Opel Astra
5. BMW 4 Serie - Peugeot e-Partner“Time for change”Energielabel A | 12% bijtellingHet kopen van een bedrijfswagen is een serieuze aangelegenheid. Ruimte, comfort, praktisch gemak en uitstoot spelen een belangrijke rol in de overweging.
- Mercedes-Benz Citan“Meer DNA”Energielabel F | 22% bijtellingDe introductie van de eerste Citan riep een boel vragen op. Maakte Mercedes het er makkelijk vanaf door het ontwerp van Renault grotendeels over te nemen? En was er wel genoeg eigen inbreng in het ontwerp om met recht een Benz genoemd te worden? Uiteindelijk bleek er in ieder geval.....
- Renault Kangoo“Derde levensfase”Energielabel E | 22% bijtellingTweede helft jaren negentig lanceerde Renault de eerste generatie Kangoo. Een bestelauto en afgeleide personenversie die volledig afweek van de op compacte personenwagens gebaseerde bestellers van daarvoor. Met betrekking tot de Kangoo praat Renault zelf inmiddels in termen van icoon.
- Volkswagen Caddy Cargo“Eindelijk opvolging”Energielabel E | 22% bijtellingAls autofabrikant moet je er goed voor zitten als je een nieuwe bedrijfsauto wilt introduceren. Niet alleen wordt er veel van de bus gevraagd, de levenscyclus van een bedrijfsauto is ook een stuk langer. De auto moet dus zo ontworpen worden dat deze vele jaren meekan en niet snel verouderd aandoet.
- Peugeot e-Expert“Elektrische professional”Energielabel A | 12% bijtellingNa de opkomst van de elektrische personenauto zien we het aanbod van elektrische bedrijfsauto's eindelijk flink toenemen. Het voormalige PSA (inmiddels Stellantis) heeft een groot aandeel in die groei.
- Volkswagen Transporter“Een tiende verschil”Energielabel C | 22% bijtellingDe levenscycli van bedrijfswagens is anders dan van personenauto's. Goed voorbeeld hiervan is de Volkswagen Transporter. De eerste generatie ging liefst 17 jaar mee, de tweede 12 jaar, de derde kreeg na 11 jaar een opvolger en de vierde na 13 jaar in productie te zijn geweest.
- Toyota Proace City“Onderscheidend genoeg?”Energielabel E | 22% bijtellingIn de bedrijfswagenwereld is het meer geaccepteerd om hetzelfde model onder meerdere merken uit te brengen. En dat terwijl er op uiterlijk gebied niet veel onderlinge verschillen zijn.
- Renault Trafic“Groot succes, kleine opfrisbeurt”Energielabel A | 22% bijtellingHet succes van de Renault Trafic is niet te stoppen. De derde generatie is al sinds 2014 op de markt. Toch werden er in 2019 nog 3.628 op kenteken gezet. Net iets minder dan de Opel Vivaro die eindigde op 3.691 verkopen. Absolute winnaar is de Volkswagen Transporter waarvan er meer dan 6.
- Ford Transit Custom“Mee met de tijd”Energielabel A | 22% bijtellingKen je nog de tijd dat enkel de kleur of de praktische bruikbaarheid van de bedrijfsauto een rol speelde? Of wellicht was het merk van je bus wel waar je enthousiast van werd? Deze zaken gaan in de toekomst een steeds minder belangrijke rol spelen.