Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium

Arnold van Schepen - 19 november 2011

Meer dan 'ie lijkt

De Ford Focus is sinds zijn introductie in 1998 altijd verkrijgbaar geweest in drie carrosserievarianten. Van de vorige generaties zie je veel hatchbacks en stationwagens rondrijden, maar wie kan de sedanversies helder voor de geest krijgen? Het mag gezegd worden dat de voorgaande versies van de sedan ten opzichte van de andere carrosserievarianten erg behoudend waren vormgegeven. Dat kan echter niet gezegd worden van de nieuwe Focus sedan. Zeker de door ons gereden EcoBoost in Titanium uitvoering is een prettige verschijning. Maar laten we de hatchback en station er voor staan?

150 pk
240 Nm
160 km/h
8,7 s
6,7 (6.2) l/100km
139 g/km
C
22%
€ 18.745
€ 33.285
€ 610 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Suzuki Kizashi 2.4 Sport

  • Volkswagen Jetta Hybrid Comfortline

  • Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo

  • Renault Fluence Z.E. Dynamique

  • Volkswagen Jetta 1.2 TSI Comfortline

  • 2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

  • 2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • 2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line

  • 2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

  • 2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

  • 2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

  • 2013 - Ford Focus Electric Titanium

  • 2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

  • 2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost