Alles is nieuw
Tijdens een onthulling van een nieuwe auto vliegen de superlatieven en opschepperijen je altijd om de oren. Maar hoe vaak komt het nu voor dat je als ontwerper een model helemaal van schets af aan op mag bouwen? De ontwerpers van de Ford Focus viel deze eer ten deel, want bijna elk aspect aan deze auto is nieuw. Het onderstel, de carrosserie, een groot deel van de motoren en de veiligheidssystemen in de Focus zijn hagelnieuw en ook de nieuwe designtaal van Ford wordt als eerste bij deze C-segmenter gemanifesteerd. Wij reden met de Focus Wagon over de Zuid-Franse wegen, om te bepalen of het rijdende nieuws klaar is voor een hevige concurrentiestrijd.

Skoda Octavia Kombi 1.5 TSI First Edition

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Business Intro Sport

Kia Ceed Sportswagon 1.4 T-GDi DCT7 ExecutiveLine

Kia ProCeed 1.5 T-GDi DCT7 GT-Line

Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line

Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI DSG-7 FR Launch Edition

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure

Seat Leon ST 2.0 TDI X-PERIENCE

Hyundai i30 Wagon 1.4T DCT Premium

Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI Cupra 280

MINI Clubman Cooper D Chili

Skoda Octavia Combi 1.0 TSI 7-DSG Ambition Business

2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

2013 - Ford Focus Electric Titanium

2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost

2011 - Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium


