Ruimte voor verbetering
Wanneer we voor het eerst instappen, dan is het toch even slikken. Het dashboard zou je verwachten in een auto van een jaar of tien oud, niet in een auto die pas een jaar op de markt is. Het is erg overzichtelijk, maar het harde plastic straalt je tegemoet. De pasvorm is overigens boven alle twijfel verheven, alles sluit mooi aan en wijde kieren moet je met een vergrootglas zoeken. Centraal op het dashboard staat een display waar de informatie over de climatecontrol, de audio en de boordcomputer weergegeven wordt. Het alfanumerieke deel ervan heeft maar een beperkt aantal posities, de audio- en bluetooth menu's worden hierdoor afgekort getoond waardoor de gebruiksvriendelijkheid beperkt is. Op de middenconsole hebben de knoppen van het audiosysteem hun plek gevonden. De knoppen zijn lekker groot, zonder leesbril zijn ze bij wijze van spreken nog te bedienen. Het lijkt overigens wel een trucje van de interieurontwerpers om het dashboard wat meer jeu te geven. Zouden de knoppen half zo groot geweest zijn, dan waren ze nog goed te bedienen, maar dan had het dashboard er vrij kaal uitgezien. Onder op de middenconsole staat de pook van de standaard zesbak, laten we die eerst eens ter hand nemen, voordat we een testauto op de gebruikte interieurmaterialen afrekenen.

Renault Scénic 1.5 dCi 110 Privilège

Renault Grand Scénic TCe 130 Dynamique

Volkswagen Touran 1.2 TSI Trendline

Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDI Business

Toyota Verso 1.8 VVT-i Panoramic Business

Ford C-Max 1.0 125pk Titanium

Seat Altea XL Stationwagon 2.0 TDI Style

Citroën Grand C4 Picasso 1.6 e-HDi EGS Ligne Business

Toyota Prius Wagon 1.8 Full Hybrid Aspiration

Chevrolet Orlando 1.8 LTZ

Toyota Verso 1.8 VVT-i Aspiration 7P CVT

Kia Carens 1.7 CRDi 136pk Super Pack




