Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDI Business

- 21 augustus 2013

Evolutie brengt perfectie

In het segment der midi-MPV's was Renault alleenheerser met de Scénic, totdat Citroën in 2000 op de proppen kwam met de - op z'n zachtst gezegd - bijzonder gestileerde Xsara Picasso. Al viel het design niet bij iedereen in de smaak, een verkoopsucces werd het wel. Zelfs tien jaar na zijn introductie wisten de Fransen nog ruim 400 Picasso's van de eerste generatie aan ons te slijten. Vooral die laatste waarde is bijzonder, aangezien er sinds 2007 - op basis van de C4 - al een nieuwe Picasso in het gamma is opgenomen. Zowel de eerste als de twee generatie van het ruimtewonder onderscheiden zich van de massa door hun bijzondere, gewaagde design en hoewel de huidige zeker nog niet verouderd aandoet, vindt Citroën het tijd voor een geheel nieuwe. Ook in deze markt is het belangrijk om een auto te kunnen leveren waar slechts 20% bijtelling over betaald hoeft te worden, dus reden we met de 115pk sterke 1.6 e-HDi.

112 pk
270 Nm
189 km/h
11,8 s
5,2 (4) l/100km
105 g/km
A
22%
€ 25.790
€ 32.410
€ 594 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Fiat 500L Living 1.6 MultiJet 120 Easy

  • Ford C-Max 1.0 125pk Titanium

  • Toyota Prius Wagon 1.8 Full Hybrid Aspiration

  • Toyota Verso 1.8 VVT-i Aspiration 7P CVT

  • Kia Carens 1.7 CRDi 136pk Super Pack

  • Mazda 5 1.6 ciTD Business

  • 2013 - Citroën Grand C4 Picasso BlueHDI 150 Business

  • 2011 - Citroën Grand C4 Picasso 1.6 e-HDi EGS Ligne Business

  • 2007 - Citroën C4 Picasso 1.6 HDiF Ligne Business

  • 2006 - Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Ligne Ambiance