Evolutie brengt perfectie
In het segment der midi-MPV's was Renault alleenheerser met de Scénic, totdat Citroën in 2000 op de proppen kwam met de - op z'n zachtst gezegd - bijzonder gestileerde Xsara Picasso. Al viel het design niet bij iedereen in de smaak, een verkoopsucces werd het wel. Zelfs tien jaar na zijn introductie wisten de Fransen nog ruim 400 Picasso's van de eerste generatie aan ons te slijten. Vooral die laatste waarde is bijzonder, aangezien er sinds 2007 - op basis van de C4 - al een nieuwe Picasso in het gamma is opgenomen. Zowel de eerste als de twee generatie van het ruimtewonder onderscheiden zich van de massa door hun bijzondere, gewaagde design en hoewel de huidige zeker nog niet verouderd aandoet, vindt Citroën het tijd voor een geheel nieuwe. Ook in deze markt is het belangrijk om een auto te kunnen leveren waar slechts 20% bijtelling over betaald hoeft te worden, dus reden we met de 115pk sterke 1.6 e-HDi.