Mazda 5 2.0 CiTD Business

Michel van Breugel - 25 januari 2009

Leasekandidaat

Er komt de laatste tijd genoeg nieuws uit het land van de rijzende zon. Zo heeft Mazda het laatste jaar de nieuwe 6 en de nieuwe 2 bij ons op de weg gezet. Daarnaast is de Mazda 5 gefacelift, echter is dit bij velen ongemerkt voorbijgegaan. De 5 ging alweer vanaf begin 2005 mee en was destijds de opvolger van de kleurloze Premacy. De Mazda 5 werd vooral gezien als een meer dynamische opvolger en kreeg daarbij ook een frissere look mee. Toch vonden de Japanners het na dik drie jaar tijd de 5 meer in de nieuwe designrichting van Mazda te laten vallen en geven de MPV diverse verbeteringen mee.

De Multi Activity Vehicle van Mazda krijgt een aantal wijzigingen mee die niet direct opvallen. Er zijn een aantal subtiele wijzigingen aangebracht in het exterieur, echter is er meer nieuws te melden vanuit de auto zelf. Zo waren er kritische geluiden over de vering en het geluidsniveau te melden waarbij Mazda opmerkt dit aangepakt te hebben. De 5 is leverbaar met een sterk onder de loep genomen tweeliter benzine en twee diesels. Wij kregen de sterkste diesel – als “Business” uitvoering – mee, wat op papier een geschikte kandidaat in het leasesegment lijkt te zijn.

143 pk
360 Nm
197 km/h
11,0 s
7,8 (6.1) l/100km
162 g/km
G
22%
€ 24.490
€ 33.190
€ 608 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Ligne Ambiance

  • Toyota Verso 1.8 VVT-i Panoramic Business

  • Seat Altea XL Stationwagon 2.0 TDI Style

  • Citroën C4 Picasso 1.6 HDiF Ligne Business

  • Mitsubishi Grandis 2.4 MIVEC Intense

  • Renault Grand Scénic TCe 130 Dynamique

  • Kia Carens 2.0 CRDi EX

  • Renault Scénic 1.5 dCi 110 Privilège

  • Volkswagen Touran 1.2 TSI Trendline

  • Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium

  • Seat Altea 1.9 TDi Businessline

  • Peugeot 5008 1.6 THP GT

  • 2011 - Mazda 5 1.6 ciTD Business

  • 2006 - Mazda 5 1.8i Executive