Strakker en scherper
Het nieuwe One Ford familiegezicht is alvast één reden om heel blij te worden van de facelift. In grote lijnen veranderde er niet eens zo heel veel aan de Focus, maar van de strakkere neus en de scherpere achterlichten is de auto wel zienderogen opgeknapt. Er is meer rust in het ontwerp gekomen en daardoor is de Focus beter in balans dan voorheen. Daarbij ligt 'ie nog een stukje moderner op het netvlies ook - parkeer er voor de aardigheid eens een Fiesta of nieuwe Mondeo naast en je weet genoeg.
Ford levert de vernieuwde Focus in drie bekende carrosserievarianten. Naast de hatchback zijn ook de Sedan en de Wagon opgefrist. Verder is er net als voorheen weer de keuze uit drie uitrustingsniveaus: Ambiente, Trend en Titanium. Bovendien komen er van de 1.0 EcoBoost (125 pk) duizend Limited Editions, die bovenop de standaarduitrusting van de Titanium ook beschikken over onder meer metallic lak, navigatie, uitgebreide parkeerhulp en SYNC 2 (waarover later meer). De vanafprijs van de Limited Edition bedraagt 24.995 euro (Wagon: 25.995 euro), de overige prijzen worden in oktober bekendgemaakt.
2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale
2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business
2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line
2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS
2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium
2013 - Ford Focus Electric Titanium
2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3
2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost
2011 - Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium