Onpraktisch
Naast de andere 'klokken' vind je iets in de kofferbak dat bij andere Focus-varianten niet te zien is: het accupakket. Omdat de auto niet als elektrische auto is ontwikkeld, is voor de accu's enkel dáár plek. Het slokt een flinke hap van de bagageruimte op - van 363 naar 237 liter - en door de hoogte is de praktische inzetbaarheid van de kofferruimte een stuk minder. Daarbij zul je ook de stekkers moeten meenemen en is de opbergruimte die daarvoor gemaakt is niet handig geplaatst - in de bodem van de vloer. In de praktijk leg je de stekker los in de bagageruimte, zodat je deze snel kunt pakken en niet eerst alle boodschappen uit de auto hoeft te pakken alvorens je hem kunt opladen. Buiten de plaatsing van het accupakket zit er geen verschil in ruimte in de Focus. Zowel voor- als achterin is ruim plek voor benen en het hoofd. Hoewel je zelfs met een volle accu geen lange ritten kunt maken, zit je op goede stoelen die je uren achter elkaar goed kunnen ondersteunen.
Infiniti Q30 1.5d Premium Tech
Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270
Volkswagen Golf GTE
Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI Ambition Pro Line S
Lexus CT 200h
Alfa Romeo Giulietta QV 1.750 TBi
Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline
BMW 1 Serie 116d EfficientDynamics Edition Executive
Mercedes-Benz A-Klasse 180 CDI BlueEFFICIENCY Style
Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance
Honda Civic Type R GT
2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale
2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business
2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line
2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS
2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium
2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium
2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3
2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost
2011 - Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium