Ford Focus Electric Titanium

- 16 december 2013

Niet anders willen zijn

Ford koos er voor de Focus qua uiterlijk nauwelijks te wijzigen ten opzichte van de varianten met een brandstofmotor. Enige zichtbare verschillen zijn de iets anders gestileerde voorbumper, verchroomde spijlen in de grille, het ontbreken van een tankklep aan de rechter achterzijde en de aanwezigheid van een rond klepje op het linker voorspatbord met daar omheen led-verlichting. Achter dit klepje bevindt zich de aansluiting voor de stekker. Sluit je een stekker aan, dan geeft de ring in blauwe ledjes aan in welke mate de accu geladen is. Ben je klaar met laden, dan gaan de ledjes weer uit en ziet een leek geen verschil meer met een 'normale Focus'. Zeker voor degene die niet zo van opvallen houdt, maar wel elektrisch wil rijden, is de Focus qua uiterlijk een prima keuze. Anders dan bij een brandstofaangedreven Focus is de Electric enkel te verkrijgen als vijfdeurs hatchback en niet als stationwagen of sedan.

145 pk
250 Nm
135 km/h
11,4 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
8%
€ 39.990
€ 42.990
€ 287 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Infiniti Q30 1.5d Premium Tech

  • Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270

  • Volkswagen Golf GTE

  • Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI Ambition Pro Line S

  • Lexus CT 200h

  • Alfa Romeo Giulietta QV 1.750 TBi

  • Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

  • BMW 1 Serie 116d EfficientDynamics Edition Executive

  • Mercedes-Benz A-Klasse 180 CDI BlueEFFICIENCY Style

  • Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

  • Honda Civic Type R GT

  • 2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • 2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line

  • 2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

  • 2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

  • 2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

  • 2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

  • 2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost

  • 2011 - Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium

  • 2011 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi Titanium