Niet anders willen zijn
Ford koos er voor de Focus qua uiterlijk nauwelijks te wijzigen ten opzichte van de varianten met een brandstofmotor. Enige zichtbare verschillen zijn de iets anders gestileerde voorbumper, verchroomde spijlen in de grille, het ontbreken van een tankklep aan de rechter achterzijde en de aanwezigheid van een rond klepje op het linker voorspatbord met daar omheen led-verlichting. Achter dit klepje bevindt zich de aansluiting voor de stekker. Sluit je een stekker aan, dan geeft de ring in blauwe ledjes aan in welke mate de accu geladen is. Ben je klaar met laden, dan gaan de ledjes weer uit en ziet een leek geen verschil meer met een 'normale Focus'. Zeker voor degene die niet zo van opvallen houdt, maar wel elektrisch wil rijden, is de Focus qua uiterlijk een prima keuze. Anders dan bij een brandstofaangedreven Focus is de Electric enkel te verkrijgen als vijfdeurs hatchback en niet als stationwagen of sedan.
Infiniti Q30 1.5d Premium Tech
Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270
Volkswagen Golf GTE
Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI Ambition Pro Line S
Lexus CT 200h
Alfa Romeo Giulietta QV 1.750 TBi
Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline
BMW 1 Serie 116d EfficientDynamics Edition Executive
Mercedes-Benz A-Klasse 180 CDI BlueEFFICIENCY Style
Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance
Honda Civic Type R GT
2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale
2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business
2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line
2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS
2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium
2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium
2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3
2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost
2011 - Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium