Opschudding
De komst van een nieuwe Golf zorgt iedere keer weer voor opschudding. Al jaren speelt het Duitse icoon een hoofdrol in de naar zichzelf vernoemde klasse en ook de zevende generatie heeft alles in huis om concurrenten als de Focus, de Mégane en de Astra het nakijken te geven. Daar hangt wel een prijskaartje aan, al komt dat plaatje in een heel ander licht te staan zodra je de Golf naast de luxere spelers in het C-segment zet. In een rechtstreeks vergelijk met de 'Dikke Duitse Drie' geldt de Golf namelijk ineens als een aantrekkelijk geprijsd alternatief, dat op geen enkel front meer onderdoet voor auto's als de A3, 1 Serie en A-Klasse. Als dat geen succes wordt...
N.B. De Golf 1.4 TSI wordt in Nederland standaard voorzien van ACT (cilinderuitschakeling). Onze testauto was niet van deze techniek voorzien, wat ten dele de oorzaak van het relatief hoge verbruik kan zijn.
- Tijdloos-chique ex- en interieur
- Ruimteaanbod
- Soepele aandrijflijn
- Stevig verbruik
- Vieze vingers bij openen kofferklep

Citroën C4 Hybrid 136 ë-DCS6 Max

Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

Seat Leon 1.5 eTSI FR

Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business

Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium

Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

2015 - Volkswagen Golf GTE

2014 - Volkswagen e-Golf

2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI


