Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

- 29 januari 2013

Opschudding

De komst van een nieuwe Golf zorgt iedere keer weer voor opschudding. Al jaren speelt het Duitse icoon een hoofdrol in de naar zichzelf vernoemde klasse en ook de zevende generatie heeft alles in huis om concurrenten als de Focus, de Mégane en de Astra het nakijken te geven. Daar hangt wel een prijskaartje aan, al komt dat plaatje in een heel ander licht te staan zodra je de Golf naast de luxere spelers in het C-segment zet. In een rechtstreeks vergelijk met de 'Dikke Duitse Drie' geldt de Golf namelijk ineens als een aantrekkelijk geprijsd alternatief, dat op geen enkel front meer onderdoet voor auto’s als de A3, 1 Serie en A-Klasse. Als dat geen succes wordt...


N.B. De Golf 1.4 TSI wordt in Nederland standaard voorzien van ACT (cilinderuitschakeling). Onze testauto was niet van deze techniek voorzien, wat ten dele de oorzaak van het relatief hoge verbruik kan zijn.

  • Tijdloos-chique ex- en interieur
  • Ruimteaanbod
  • Soepele aandrijflijn
  • Stevig verbruik
  • Vieze vingers bij openen kofferklep
140 pk
250 Nm
212 km/h
8,4 s
7,7 (4.7) l/100km
110 g/km
B
22%
€ 18.890
€ 38.095
€ 698 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

  • Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

  • Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

  • Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

  • Seat Leon 1.5 eTSI FR

  • 2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • 2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • 2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

  • 2015 - Volkswagen Golf GTE

  • 2014 - Volkswagen e-Golf

  • 2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

  • 2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

  • 2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

  • 2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI