Opschudding
De komst van een nieuwe Golf zorgt iedere keer weer voor opschudding. Al jaren speelt het Duitse icoon een hoofdrol in de naar zichzelf vernoemde klasse en ook de zevende generatie heeft alles in huis om concurrenten als de Focus, de Mégane en de Astra het nakijken te geven. Daar hangt wel een prijskaartje aan, al komt dat plaatje in een heel ander licht te staan zodra je de Golf naast de luxere spelers in het C-segment zet. In een rechtstreeks vergelijk met de 'Dikke Duitse Drie' geldt de Golf namelijk ineens als een aantrekkelijk geprijsd alternatief, dat op geen enkel front meer onderdoet voor auto’s als de A3, 1 Serie en A-Klasse. Als dat geen succes wordt...
N.B. De Golf 1.4 TSI wordt in Nederland standaard voorzien van ACT (cilinderuitschakeling). Onze testauto was niet van deze techniek voorzien, wat ten dele de oorzaak van het relatief hoge verbruik kan zijn.
- Tijdloos-chique ex- en interieur
- Ruimteaanbod
- Soepele aandrijflijn
- Stevig verbruik
- Vieze vingers bij openen kofferklep
2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business
2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style
2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline
2015 - Volkswagen Golf GTE
2014 - Volkswagen e-Golf
2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline
2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance
2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline
2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI