Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium

- 21 mei 2019

Hybride wapen

Bij onze eerste kennismaking met de nieuwe Toyota Corolla ging de auto nog als Auris door het leven. Tijdens de Autosalon van Genève trokken de Japanners het doek van hun nieuwe C-segmenter en dat kon op veel 'oeh's' en 'ah's' rekenen van de aanwezige pers. Een paar maanden later werd bekend dat Toyota ook in Europa voor de alom bekende naam Corolla koos om de nieuwe telg te duiden.

Als hatchback, stationwagon én sedan moet de auto een breed publiek trekken dat één ding gemeen heeft: ze moeten vooral geen diesel willen rijden. De Corolla wordt namelijk in de markt gezet als hét grote alternatief voor de zelfontbrander, die door middel van hybridetechniek veel gewaardeerde eigenschappen van de dieselmotor kan overnemen. Hoe dat bevalt in de praktijk, zochten we uit.

180 pk
190 Nm
180 km/h
7,9 s
6,8 (4.5) l/100km
101 g/km
A
22%
€ 23.160
€ 40.095
€ 735 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

  • Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

  • Renault Megane E-Tech EV60 Iconic

  • Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

  • Volkswagen ID.3 204 pk 1st Plus

  • Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

  • Seat Leon 1.5 eTSI FR

  • Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • BMW 1 Serie 118i Luxury Line

  • Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna

  • 2019 - Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Business Intro Sport