Tandje beter
Vooral vanbinnen werd de Golf flink opgewaardeerd. Niet dat er in de zesde generatie veel te klagen viel, maar number seven doet alles wel een tandje - of twee - beter. Bij Volkswagen horen ze de Golf graag in één adem genoemd worden met namen als de A3, 1 Serie en V40 en dan moet je wel wat in je mars hebben. Als het op materiaalgebruik en afwerking aankomt, maakt de Golf die verwachtingen absoluut waar. Ook in ergonomisch opzicht verdient de Golf, met z'n op de bestuurder gerichte dashboard, onbetwist een plek in dat rijtje. Alles zit op de plek waar je het verwacht en het werkt allemaal - het nieuwe multimediasysteem incluis - ook nog eens uitermate intuïtief.
Een fijne werkplek dus, daar achter het stuur van de nieuwe Golf. Daar dragen ook de goede zitpositie en de bewegingsruimte aan bij. Standaard beschikt de Highline over stevige, goed ondersteunende sportstoelen, waarvan het zitvlak en de rugleuning zijn bekleed met alcantara. Ze zijn uitgebreid verstelbaar en houden je goed op je plek. Da's een prettig gegeven, want doordat de Golf zes centimeter groeide, heb je nu, ook op de achterbank, opvallend veel hoofd- en beenruimte tot je beschikking. Gelukkig gaat dat niet ten koste van de bagageruimte, die 380 tot 1.270 liter slikt en bovendien erg goed toegankelijk blijkt. Kleine kanttekening is wel dat je bij het openen van de klep vieze vingers krijgt.
2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business
2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style
2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline
2015 - Volkswagen Golf GTE
2014 - Volkswagen e-Golf
2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline
2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance
2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline
2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI