Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

Max Veldhuis - 2 augustus 2021

Opgewaardeerd

De snelle opkomst van de SUV's en cross-overs maakt dat de traditionele hatchback en stationwagon aan terrein hebben verloren. Toch is er kennelijk nog steeds markt voor, want Volkswagen levert de Golf nu ook weer als Variant. De Golf 8 Variant vist meer dan ooit tevoren in de vijver van de Passat.

In het C-segment heeft de Golf Variant het rijk niet bepaald alleen. De Volkswagen Groep heeft bijvoorbeeld nog de Seat Leon ST en de Skoda Octavia in de aanbieding, maar daarnaast heeft Toyota de Corolla TS, Hyundai en Kia respectievelijk de i30 Wagon en Ceed SW en doet Ford al sinds jaar en dag mee met de Focus Wagon. Dat betekent dat het een tamelijk druk bevochten markt is, nog los van de toenemende belangstelling voor de eerder genoemde SUV's en cross-overs. We gaan op pad met de nieuwe Golf Variant om te kijken hoe hij zich verhoudt tot de concurrentie.

130 pk
200 Nm
213 km/h
9,4 s
6,0 (5.7) l/100km
128 g/km
C
22%
€ 29.890
€ 44.351
€ 813 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • MG 5 115 kW Luxury Long Range

  • Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

  • Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business

  • Seat Leon Sportstourer 1.4 TSI e-Hybrid FR

  • Kia ProCeed 1.5 T-GDi DCT7 GT-Line

  • 2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • 2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

  • 2015 - Volkswagen Golf GTE

  • 2014 - Volkswagen e-Golf

  • 2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

  • 2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

  • 2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

  • 2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI