Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

- 29 januari 2013

Op safe

Allemansvriend of niet, de Golf wordt niet door iedereen op handen gedragen. Het is misschien wel één van de beste bewijzen dat tijdloos en saai heel dicht bij elkaar liggen. Want spannend is de Golf nooit geweest en daar brengt ook de zevende en jongste generatie geen verandering in. Je weet precies wat je aan 'm hebt en waar de één dat saai vindt, is dat juist datgene wat een ander in de Golf weet te waarderen. Al vanaf het moment dat je voor het eerst met 'm wegrijdt, voel je dat alles klopt. Daarin schuilt nou precies de kracht van de Golf, al jarenlang.

Getuige de florissante verkoopcijfers kun je het de Duitsers dan ook niet kwalijk nemen dat ze met de Golf VII als vanouds op safe spelen. Het concept slaat nu eenmaal aan en dat betekent dat de nieuwe Golf er weer voorspelbaar en herkenbaar uitziet. Maar dat zo’n conservatief ontwerp niet per definitie saai hoeft te zijn, bewijst onze test-Golf. Want van een muisgrijze Easyline kijk je misschien niet op of om, onze zwarte Highline met z’n fraaie 18 inch lichtmetaal (1.168 euro, inclusief sportonderstel) oogstte veel lovende reacties.

140 pk
250 Nm
212 km/h
8,4 s
7,7 (4.7) l/100km
110 g/km
B
22%
€ 18.890
€ 38.095
€ 698 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

  • Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

  • Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

  • Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

  • Seat Leon 1.5 eTSI FR

  • 2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • 2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • 2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

  • 2015 - Volkswagen Golf GTE

  • 2014 - Volkswagen e-Golf

  • 2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

  • 2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

  • 2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

  • 2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI