Op safe
Allemansvriend of niet, de Golf wordt niet door iedereen op handen gedragen. Het is misschien wel één van de beste bewijzen dat tijdloos en saai heel dicht bij elkaar liggen. Want spannend is de Golf nooit geweest en daar brengt ook de zevende en jongste generatie geen verandering in. Je weet precies wat je aan 'm hebt en waar de één dat saai vindt, is dat juist datgene wat een ander in de Golf weet te waarderen. Al vanaf het moment dat je voor het eerst met 'm wegrijdt, voel je dat alles klopt. Daarin schuilt nou precies de kracht van de Golf, al jarenlang.
Getuige de florissante verkoopcijfers kun je het de Duitsers dan ook niet kwalijk nemen dat ze met de Golf VII als vanouds op safe spelen. Het concept slaat nu eenmaal aan en dat betekent dat de nieuwe Golf er weer voorspelbaar en herkenbaar uitziet. Maar dat zo'n conservatief ontwerp niet per definitie saai hoeft te zijn, bewijst onze test-Golf. Want van een muisgrijze Easyline kijk je misschien niet op of om, onze zwarte Highline met z'n fraaie 18 inch lichtmetaal (1.168 euro, inclusief sportonderstel) oogstte veel lovende reacties.

Citroën C4 Hybrid 136 ë-DCS6 Max

Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

Seat Leon 1.5 eTSI FR

Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business

Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium

Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

2015 - Volkswagen Golf GTE

2014 - Volkswagen e-Golf

2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI


