Als gegoten
In Nederland is de ST in twee uitrustingsniveaus verkrijgbaar; de ST-2 en de ST-3. De importeur heeft besloten de instapversie bij de fabriek te laten en alleen de hogere niveaus naar ons land te halen. De testauto was uitgevoerd als ST-3 en in het interieur is dat snel te herkennen aan de volledig lederen Recaro's, die een uitrustingstreetje lager nog deels uit stof opgetrokken zijn. Deze elektrisch verstelbare stoelen zitten werkelijk als gegoten, je zou er haast nooit weer uit willen komen. Dat kan nog wel eens het geval zijn bij de bredere medemens, want helaas is de breedte niet te verstellen. Aan de lange medemens is des te beter gedacht met een uitschuifbare ondersteuning voor de knieholtes. Achterin is de auto niet zo royaal als je verwachten bij een vijfdeurs, met name de beenruimte laat te wensen over. Waar je bij een uitvoering als deze eerder een driedeurs verwacht, behoort dat met de nieuwe Focus niet meer tot de mogelijkheden. Ford heeft daarentegen wel een Wagon ST uitgebracht en dat is natuurlijk weer een interessante combinatie.
Lexus CT 200h Luxury Line
Volkswagen Golf GTD DSG
Seat Leon Cupra R
Mercedes-Benz A-Klasse 180 CDI BlueEFFICIENCY Style
Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline
BMW 1 Serie 116d EfficientDynamics Edition Executive
MINI Countryman Cooper D Chili
Volvo V40 D2 Summum
Volkswagen e-Golf
Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline
Citroën DS4 1.6 THP 200 Sport Chic
Alfa Romeo Giulietta QV 1.750 TBi
2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale
2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business
2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line
2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS
2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium
2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium
2013 - Ford Focus Electric Titanium
2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost
2011 - Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium