Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

- 15 november 2012

Stuurplezier

De Focus is al jaren synoniem aan stuurplezier. De ST en in extremere mate de RS waren daar een exponent van. Ford heeft twee jaar geleden echter het roer omgegooid met de zogenaamde One Ford strategie. Dat betekent dat het merk wereldwijd hetzelfde model is gaan voeren en met de introductie van de Focus is dat in eerste instantie een prima recept gebleken. Toch hielden we wel een beetje ons hart vast over hoe het nu moest met Europese smaak wat betreft hot hatches. Zou er ruimte blijven voor een sportieveling? Gelukkig wel. En of we er nog steeds zo gelukkig van worden, mochten we met het stuur in de hand zelf ondervinden.

250 pk
340 Nm
248 km/h
6,5 s
8,5 (7.2) l/100km
169 g/km
F
22%
€ 33.610
€ 38.840
€ 712 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Lexus CT 200h Luxury Line

  • Volkswagen Golf GTD DSG

  • Seat Leon Cupra R

  • Mercedes-Benz A-Klasse 180 CDI BlueEFFICIENCY Style

  • Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

  • BMW 1 Serie 116d EfficientDynamics Edition Executive

  • MINI Countryman Cooper D Chili

  • Volvo V40 D2 Summum

  • Volkswagen e-Golf

  • Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

  • Citroën DS4 1.6 THP 200 Sport Chic

  • Alfa Romeo Giulietta QV 1.750 TBi

  • 2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

  • 2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • 2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line

  • 2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

  • 2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

  • 2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

  • 2013 - Ford Focus Electric Titanium

  • 2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost

  • 2011 - Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium