Stuurplezier
De Focus is al jaren synoniem aan stuurplezier. De ST en in extremere mate de RS waren daar een exponent van. Ford heeft twee jaar geleden echter het roer omgegooid met de zogenaamde One Ford strategie. Dat betekent dat het merk wereldwijd hetzelfde model is gaan voeren en met de introductie van de Focus is dat in eerste instantie een prima recept gebleken. Toch hielden we wel een beetje ons hart vast over hoe het nu moest met Europese smaak wat betreft hot hatches. Zou er ruimte blijven voor een sportieveling? Gelukkig wel. En of we er nog steeds zo gelukkig van worden, mochten we met het stuur in de hand zelf ondervinden.
Lexus CT 200h Luxury Line
Volkswagen Golf GTD DSG
Seat Leon Cupra R
Mercedes-Benz A-Klasse 180 CDI BlueEFFICIENCY Style
Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline
BMW 1 Serie 116d EfficientDynamics Edition Executive
MINI Countryman Cooper D Chili
Volvo V40 D2 Summum
Volkswagen e-Golf
Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline
Citroën DS4 1.6 THP 200 Sport Chic
Alfa Romeo Giulietta QV 1.750 TBi
2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale
2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business
2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line
2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS
2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium
2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium
2013 - Ford Focus Electric Titanium
2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost
2011 - Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium