Cockpit
Waar aan de buitenzijde het lijnenspel van de vorige Focus nog wel een beetje terug te vinden is, zien we een totaal ander interieur. Je waant je vanaf de bestuurderspositie in een cockpit. Niet alleen doordat je omsloten wordt door alle instrumenten, maar ook door grote hoeveelheid knopjes en toetsen op het stuur en op de middenconsole. Uiteraard heeft alles een doel, maar het maakt wel dat je in het begin erg moet zoeken naar het hoe en wat. In het materiaalgebruik is een flinke stap voorwaarts gemaakt. Veel kunststoffen zijn zacht en geven een hoog kwaliteitsgevoel. De afwerking ervan is over het algemeen netjes, al is het dan juist weer storend dat bij minder ingewikkelde constructies toch een naad te zien is. Zo kijk je van binnenuit langs de randen van de voorportieren op de metaalkleur van de buitenkant. Dit geldt overigens ook aan de buitenzijde waar je bij het grille-embleem en de achterlichten vanuit bepaalde hoeken diep tussen het plaatwerk door kijkt.

Lancia Delta 1.6 16V MultiJet Argento

Subaru Impreza XV 2.0R AWD

Citroën C4 2.0 HDi Exclusive

Citroën C4 Berline 1.6 THP Exclusive

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive

Mazda 3 2.2 CiTD Business+

Skoda Octavia 2.0 TDI Ambition Business Line

Nissan Leaf

Kia cee'd 1.6 CRDi Premium Pack

Seat Leon 1.4 TSI FR

2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line

2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

2013 - Ford Focus Electric Titanium

2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost


