Kinetic Design
Gelukkig kunnen we wel constateren dat de auto in Europa ontwikkeld is. Vanaf april zullen drie carrosserievormen hun opwachting maken, te weten de vijfdeurs hatchback, de sedan en de wagon. Daar blijft het ook bij, dus een driedeurs gaan we van deze nieuwe uitvoering niet krijgen, verzekert Ford ons. Het zou ons echter niet verbazen als er op basis van die nieuwe platform toch wel een sportieve carrosserievorm gebouwd zou gaan worden, maar dan niet met de naam Focus. Zo zingt de cultnaam Capri al tijden rond in autoland. Het ontwerp van de geheel nieuwe Focus valt onder de inmiddels bekende ontwerptaal 'Kinetic Design'. We zeggen er eerlijk bij dat we niet direct enthousiast werden van de eerste officiële foto's, maar in het echt valt het toch erg mee. Overall is het geen spannend ontwerp, maar met name de welvingen op de heupen komen in het echt beter uit dan op de gevoelige plaat.
Lancia Delta 1.6 16V MultiJet Argento
Subaru Impreza XV 2.0R AWD
Citroën C4 2.0 HDi Exclusive
Citroën C4 Berline 1.6 THP Exclusive
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive
Mazda 3 2.2 CiTD Business+
Skoda Octavia 2.0 TDI Ambition Business Line
Nissan Leaf
Kia cee'd 1.6 CRDi Premium Pack
Seat Leon 1.4 TSI FR
2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale
2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business
2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line
2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS
2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium
2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium
2013 - Ford Focus Electric Titanium
2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3
2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost