Ford Focus RS500

Jan Westerhof - 10 november 2010

Fysisch wonder

Eigenlijk is het een fysisch wonder dat de Focus RS500 zo'n neutraal en gebalanceerd weggedrag heeft. De auto heeft namelijk voorwielaandrijving en dan zijn onderstuur, griptekort en aandrijfreacties in het stuur eerder regel dan uitzondering met 350 pk. Echter he-le-maal niets van dat alles. Daarvoor moeten we niet het slipdifferentieel dankbaar zijn, maar veeleer de briljante club ingenieurs en testrijders van Fords TeamRS. Om nog maar even euforisch te blijven, alvorens straks toch nog een kritische noot te plaatsen: ook de besturing is door zijn nauwkeurigheid en communicatie fantastisch.

350 pk
460 Nm
263 km/h
5,6 s
onb (9.4) l/100km
225 g/km
G
22%
€ 61.660
€ 64.160
€ 1.176 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Mercedes-Benz CLC 200 Kompressor

  • Audi A3 2.0 TDI Ambition

  • 2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

  • 2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • 2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line

  • 2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

  • 2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

  • 2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

  • 2013 - Ford Focus Electric Titanium

  • 2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

  • 2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost