Alfa-Romeo Junior 1.2 Ibrida Q4

- 23 maart 2025

Quattro-kracht voor Junior

Met de Alfa Romeo Junior biedt het Italiaanse merk eindelijk weer een auto in het B-segment, waar de MiTo jarenlang succesvol was. De Junior is een heel andere auto, aangezien door de marktvraag hatchbacks flink worden verdrongen door cross-overs, al dan niet geholpen door elektrokracht. Niet vreemd dus dat Alfa's kleinste nu hoger op de poten staat en bovendien verkrijgbaar is met verschillende typen aandrijflijn. We noemen een volledig elektrische versie met 156 pk, de supersnelle en tevens elektrische Veloce met 280 pk en de mild hybrid 1.2 benzinemotor met 136 pk.

Daar voegt het merk nu een versie met 145 pk aan toe, tevens mild hybrid. Niet zoveel verschil met de andere Junior Ibrida zou je zeggen, maar de afwijking zit 'm in de aandrijving. Een extra elektromotor op de achteras zorgt namelijk voor de vierwielaangedreven versie van de Alfa Romeo. Normaliter zorgt AWD voor veel extra uitstoot en dus meer BPM, maar bij de Junior valt dat erg mee. Tijd dus om te onderzoeken welke meerwaarde de Q4 (de Alfa, niet een Audi) biedt.

145 pk
230 Nm
200 km/h
9,1 s
5,4 (5.4) l/100km
119 g/km
C
22%
€ 42.600
€ 44.145
€ 809 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Toyota Yaris Cross 130 Hybrid Launch Edition

  • Jeep Avenger 54 kWh Summit

  • Mazda MX-30 e-SkyActiv R-EV Makoto

  • Nissan Juke Hybrid 143 Premiere Edition

  • Opel Mokka-e 50 kWh Ultimate 3-fasen

  • Ford Puma 1.5 EcoBoost ST-X

  • Hyundai Kona EV 64 kWh Premium

  • 2024 - Renault 5 E-Tech 150 pk Iconic Cinq

  • 2023 - MG 5 115 kW Luxury Long Range

  • 2022 - BMW 2 Serie Active Tourer 220i Luxury Line

  • 2021 - Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 48V Premium