Alfa-Romeo Junior 1.2 Ibrida Q4

- 23 maart 2025

Sportpakket voor meer uitstraling

Optioneel kun je het sportpakket aanvinken, waarmee je naast sportstoelen een met alcantara bekleed stuur en dashboard krijgt. Wat ons betreft het opwaarderen waard, want hoewel de standaarduitrusting van de Q4 erg uitgebreid is, missen we in materiaalgebruik wel onderscheiding ten opzichte van zijn goedkopere neven als de Mokka en Avenger. De lay-out is mooi, met turbine ventilatieroosters en een op geborsteld aluminium lijkende sierlijst. Maar met de toevoeging van het sportpakket krijg je een meer premium gevoel bij het binnenste van de Junior.

De standaardstoelen hebben wat ons betreft een vrij korte zitting en missen zijdelingse steun, terwijl de fraaie sportzetels in het sport pack die ondersteuning veel beter bieden. Nadeel is dat de optionele Sabelt sportstoelen het zonder de standaard aanwezige stoelmassage moeten stellen, maar wat ons betreft is daar prima mee te leven. De Junior is zoals gezegd een echte B-segment cross-over en dat betekent dat de verwachtingen van achterpassagiers niet al te hooggespannen moeten zijn. De hoofd- en beenruimte zijn niet overvloedig aanwezig, wat de Alfa één van de minst ruime auto's in het segment maakt. De kofferruimte is ook niet overbemeten, maar biedt wel een vlakke laadvloer en een rechthoekige opening als de standaard elektrisch bedienbare kofferklep is geopend.

145 pk
230 Nm
200 km/h
9,1 s
5,4 (5.4) l/100km
119 g/km
C
22%
€ 42.600
€ 44.145
€ 809 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Toyota Yaris Cross 130 Hybrid Launch Edition

  • Jeep Avenger 54 kWh Summit

  • Mazda MX-30 e-SkyActiv R-EV Makoto

  • Nissan Juke Hybrid 143 Premiere Edition

  • Opel Mokka-e 50 kWh Ultimate 3-fasen

  • Ford Puma 1.5 EcoBoost ST-X

  • Hyundai Kona EV 64 kWh Premium

  • 2024 - Renault 5 E-Tech 150 pk Iconic Cinq

  • 2023 - MG 5 115 kW Luxury Long Range

  • 2022 - BMW 2 Serie Active Tourer 220i Luxury Line

  • 2021 - Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 48V Premium