Inzetten op onderscheid
In Nederland hebben we het lange tijd zonder nieuwe modellen van Lancia moeten stellen. Nadat FCA ervoor koos om vermomde Chryslers als Italianen te verkopen, was het snel gedaan met de geloofwaardigheid van het illustere merk. Dat betekende overigens niet dat Lancia helemaal van het toneel verdween, want in Italië kon je nog al die tijd een Ypsilon nieuw bestellen. En met succes, want het merk verkocht alleen in de thuismarkt en met één model al meer auto's dan zustermerk Alfa Romeo wereldwijd deed. En juist de opvolger van dat model komt weer in veel meer markten beschikbaar. Maar maakt het merk onder de vlag van Stellantis niet weer dezelfde fout, door op basis van bestaande techniek weer eigen auto's te verkopen? Kortom, is de auto uit deze test meer dan een gerebadgede Opel Corsa of Peugeot 208? Tijd om dat uit te zoeken!

Renault 5 E-Tech 150 pk Iconic Cinq

Citroën ë-C3 44 kWh Max

Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura

BYD Dolphin Design

Toyota Yaris Hybrid 130 Launch Edition

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale

Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

Peugeot e-208 EV 136 GT

Renault Zoe Z.E. 50 R135 Intens

Audi A1 30 TFSI S Tronic Edition One




