Lancia Ypsilon Electric Edizione Limitata Cassina

- 9 februari 2025

Inzetten op onderscheid

In Nederland hebben we het lange tijd zonder nieuwe modellen van Lancia moeten stellen. Nadat FCA ervoor koos om vermomde Chryslers als Italianen te verkopen, was het snel gedaan met de geloofwaardigheid van het illustere merk. Dat betekende overigens niet dat Lancia helemaal van het toneel verdween, want in Italië kon je nog al die tijd een Ypsilon nieuw bestellen. En met succes, want het merk verkocht alleen in de thuismarkt en met één model al meer auto's dan zustermerk Alfa Romeo wereldwijd deed. En juist de opvolger van dat model komt weer in veel meer markten beschikbaar. Maar maakt het merk onder de vlag van Stellantis niet weer dezelfde fout, door op basis van bestaande techniek weer eigen auto's te verkopen? Kortom, is de auto uit deze test meer dan een gerebadgede Opel Corsa of Peugeot 208? Tijd om dat uit te zoeken!

156 pk
260 Nm
150 km/h
8,2 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 29.700
€ 38.500
€ 706 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Renault 5 E-Tech 150 pk Iconic Cinq

  • Citroën ë-C3 44 kWh Max

  • Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura

  • BYD Dolphin Design

  • Toyota Yaris Hybrid 130 Launch Edition

  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale

  • Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

  • Peugeot e-208 EV 136 GT

  • Renault Zoe Z.E. 50 R135 Intens

  • Audi A1 30 TFSI S Tronic Edition One

  • 2011 - Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Gold

  • 2007 - Lancia Ypsilon 1.4 16v Sport by MomoDesign