Begin van iets nieuws
Dat Lancia de meer premium hoek van het spectrum opzoekt, is op basis van de uitstraling en de manier waarop de showrooms van het merk worden aangekleed, geen verrassing meer. Dat betekent dat de auto ook iets duurder is dan de concerngenoten met eenzelfde aandrijflijn, al gaat een vergelijking niet helemaal op. Standaard heeft de Ypsilon namelijk al een heel complete uitrusting en beschik je altijd over een automaat. De Hybrid kost minstens 30.800 euro, terwijl de geteste gelimiteerde uitvoering voor 3.000 euro meer heel veel extra luxe biedt. We noemen een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met massagefunctie, grotere wielen, het blauwe velours interieur en keyless entry. De LX-uitvoering is bijna vergelijkbaar uitgerust, maar moet de bijzondere details van de Cassina editie uiteraard missen, zoals de blauwe lederen bekleding van het koffietafeltje. De elektrische versie is verkrijgbaar vanaf 33.033 euro en beschikt dan zoals gezegd altijd over de nieuwe aandrijflijn en batterij.
Het is nog even afwachten of Lancia weer genoeg voet aan de grond krijgt in de rest van Europa, maar het is de bedoeling dat meer modellen van het merk de komende jaren worden geïntroduceerd, zoals de Delta. In Italië is het merk nog mateloos populair, maar door de jarenlange afwezigheid moet het merk in Nederland best weer wat bekendheid gaan genereren. Het merk gaat in ieder geval niet voor de makkelijke weg en weet genoeg onderscheiding in de Ypsilon aan te brengen om een heel ander koperspubliek aan te spreken.
- Echt een andere aanpak
- Gerieflijke rijeigenschappen
- Ruime uitrusting en altijd automaat
- Stofgevoelige bekleding
- Geen individuele (rij)eigenschappen in te stellen
Renault 5 E-Tech 150 pk Iconic Cinq
Citroën ë-C3 44 kWh Max
Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura
BYD Dolphin Design
Toyota Yaris Hybrid 130 Launch Edition
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line
Peugeot e-208 EV 136 GT
Renault Zoe Z.E. 50 R135 Intens
Audi A1 30 TFSI S Tronic Edition One