Niet op beknibbeld
En niet in de minste plaats omdat het aan boord van de B-segmenter goed vertoeven is. Er is duidelijk ingezet op binnenruimte en dan voornamelijk bij de zitplaatsen. Iedere inzittende heeft ontiegelijk veel hoofdruimte en achterin heb je bovendien meer knie- en elleboogruimte dan voorheen. We hebben ook al in de Renault 5 e-Tech gezeten en die biedt zowel voor- als achterin echt veel minder ruimte. De kofferruimte is met 310 liter inhoud vergelijkbaar met die van bijvoorbeeld een Peugeot e-208. Je hebt wel een hoge tildrempel, er is geen dubbele bodem om de laadvloer vlak te leggen. De achterbank is in de Max in 60:40 neer te klappen, al ontstaat daardoor ook geen volledig vlakke vloer. Doordat er ook gewoon brandstofmotoren worden geleverd, voorziet Citroën niet in een frunk.
Citroën moet steeds meer het betaalbare merk van de Stellantis-groep worden, wat natuurlijk goed nieuws is voor mensen die niet veel geld willen neertellen voor een elektrische auto.
Nog mooier is het om te merken dat het niet ten koste gaat van comfort en originaliteit. Aan boord van de ë-C3 blijft het best stil en hoewel je geen lendensteun of kantelbare zitting hebt (de passagiersstoel is zelfs nooit in hoogte te verstellen), weten de voorstoelen een prima ondersteuning te bieden. En de gebruikte materialen zijn dan van hard kunststof, het ziet er allemaal wel prima uit en voelt ook gewoon goed aan.
Renault 5 E-Tech 150 pk Iconic Cinq
Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura
Toyota Yaris Hybrid 130 Launch Edition
Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale
Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line
Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line