Elektrisch voor de massa
Elektrisch niet meer alleen voor de elite. Dat is de -ietwat- stigmatiserende boodschap die Citroën ons in een ludieke video voorschotelt en die de missie van de gloednieuwe ë-C3 uit de doeken doet. Maar er zit zeker een kern van waarheid in, want de voordelen van elektrisch rijden zijn voornamelijk beschikbaar voor een selecte groep leaserijders en vermogende particulieren.
Een elektrische auto onder de 30.000 euro is er eigenlijk nog niet en al helemaal niet met een bruikbaar rijbereik en veel binnenruimte. Daar brengt de ë-C3 dus verandering in, met zijn vanafprijs onder de 25.000 euro, prima rijbereik van 326 kilometer en plek voor vijf inzittenden. Maar kom je in de praktijk ook goed uit de voeten met deze vrolijke Fransoos? Dat proberen we uit tijdens de persintroductie!
Renault 5 E-Tech 150 pk Iconic Cinq
Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura
Toyota Yaris Hybrid 130 Launch Edition
Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale
Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line
Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line