Intro
Na de C1 en C2 is nu de C3 aan de beurt om zich te bewijzen in de test. Is de C1 vooral bedoeld als stadsautootje en de C2 als sportief ogend kleintje, de C3 doelt meer op de klassieke waarden in een auto (comfort, vijf deuren), maar dan op compacte wijze. De C3 is dan ook niet lichtelijk sportief aangelegd zoals de C2, maar biedt net dat beetje meer ruimte dan de C1.
De testauto is een C3 1.4, dat is duidelijk. Alleen over de uitvoering valt te twisten, zelfs de verkoper wist het niet precies. Het is géén Ligne Presige, want die heeft geen veloursbekleding, maar het is ook geen Caractère omdat dat actiemodel ten tijde van tenaamstelling van de auto (oktober 2005) nog niet bestond. Een Sky Radio dan misschien? Nee ook geen Sky Radio, die heeft een radio/cd-speler en beschermstrips in kleur… Moeilijk, moeilijk, iets er tussenin dus. Laten we het houden op een Serie Première, het actiemodel toen de facelift eind vorig jaar gepresenteerd werd. In de test wordt voor de duidelijkheid de Ligne Prestige behandeld, die staat voor € 15.150 in de prijslijst.