Citroën ë-C3 44 kWh Max

- 1 juni 2024

Net zo vrolijk

Het interieur kent net zoveel frivoliteit als het uiterlijk, waarbij de duurdere Max uiteraard luxer is aangekleed. Je profiteert van stoelen met extra comfort, een armsteun en metalen accenten in de deurpanelen. Automatische airco en een groot multimediasysteem behoren eveneens tot de standaarduitrusting. In de You moet je een eigen smartphone in de telefoonhouder plaatsen om te navigeren, waarbij het geluid overigens wel gewoon over de speakers van de auto gaat.
We nemen plaats achter het stuur van de ë-C3 en het valt direct op dat dit stuurwiel een stuk kleiner en ovaler is dan voorheen. Het moet de rijbeleving ten goede komen, waarbij we wel opmerken dat zowel in hoogte als diepte de verstelbaarheid van het stuur niet heel uitgebreid is.

De bestuurdersstoel kan goed in hoogte en hoek versteld worden, zodat je uiteindelijk een prima zitplek hebt als je de sleutel omdraait. Je leest het goed, want om kosten te besparen behoort keyless go en entry niet tot de mogelijkheden en heb je gewoon een contactslot om de auto te starten. Het is één van de zaken waaraan je merkt dat de auto een aantrekkelijke aanschafprijs moest krijgen, al zijn er niet direct opties die je mist. Je hebt altijd elektrisch verstelbare spiegels, parkeersensoren achter en elektrisch bedienbare portierramen voorin. Je hebt ook altijd een digitaal cluster achter het stuur, dat Citroën vrolijk een head-up display noemt. Er wordt overigens alleen de meest essentiële info als snelheid, verbruik/rijbereik en een dagteller op getoond. Media-info of navigatie-instructies zie je alleen op het centrale display. De software hiervan is nog niet de definitieve versie (we rijden voorseriemodellen tijdens de introductie), dus we kunnen de auto niet volledig hierop beoordelen. Het systeem is vrij basic als het gaat om instelmogelijkheden, maar is hierdoor wel lekker overzichtelijk en eenvoudig te bedienen. Je kunt Apple Carplay en Android Auto standaard gebruiken in de Max. Een route plannen inclusief oplaadmomenten is ook mogelijk, maar dan via de Citroën-app. Ook langere ritten zijn daardoor zonder stress te voltooien.

136 pk
145 Nm
135 km/h
11,0 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 24.290
€ 29.190
€ 292 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura

  • Toyota Yaris Hybrid 130 Launch Edition

  • Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition

  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale

  • Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium

  • 2016 - Citroën C3 1.2 PureTech Shine

  • 2010 - Citroën C3 1.6 VTi Exclusive

  • 2006 - Citroën C3 1.4i Ligne Prestige