Welkome toevoeging
Waarmee de Kia nog steeds hoge ogen gooit, is het ruimte-aanbod binnenin. Voorin zit je vorstelijk en de achterbank biedt evengoed veel meer been- en hoofdruimte dan andere auto's in het segment. Zet de auto bijvoorbeeld af tegen een Cupra Born of Renault Megane e-Tech en je ziet dat de Kia veel ruimer is. De kofferbak is ook meer dan voldoende groot en door de instelbare bodemplaat deel je de ruimte naar wens in. En er is meer goed nieuws, want vanaf nu biedt de Niro ook een opbergruimte onder de motorkap. Hier kun je eenvoudig de laadkabel kwijt, die je dan bovendien snel bij de hand hebt.
Aan comfort ontbreekt het ook niet bij de Niro EV, want de stoelen zijn weer sterk verbeterd ten opzichte van zijn voorganger. De zitting is net iets minder plat en biedt ook meer ondersteuning voor de bovenbenen. De hoofdsteunen zien er misschien hard uit, maar bieden een zachte steun op een lange rit. Het zorgt voor een gerieflijke rit, al valt op dat er best wat rijgeluiden tot de cabine doordringen. Mindere isolatie van de wielkasten lijkt de boosdoener, want er komt voornamelijk meer bandengerol door dan bij directe concurrenten.