Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD GR Sport

- 6 november 2024

Spaar-PHEV

Door het gesubsidieerde succes van de plug-in hybride kreeg dat type auto al snel een foute naam.
De Mitsubishi Outlander en Volvo V60 bleken niet aan te slepen, maar werden lang niet allemaal braaf dagelijks geladen. En daar zit precies het pijnpunt van dit type auto: als je zo zuinig mogelijk wilt rijden, ben je veel meer met opladen bezig dan wanneer je een EV zou kiezen. En alle klinkende prestaties zijn mooi, maar gelden alleen gecombineerd met een draaiende brandstofmotor. Puur elektrisch zijn die PHEV's vaak helemaal niet zo vlot, wat de rijervaring dus ook beperkt.
Maar dan is er Toyota, dat natuurlijk heer en meester is op hybridegebied. Plug-ins biedt het merk veel minder, maar daar komt langzamerhand verandering in. We reden eerder al met de C-HR en nu is het tijd voor een grotere SUV: de welbekende RAV4. Met klinkende cijfers en een vanafprijs die lager ligt dan bijna alle versies zonder stekker moet dit toch een auto zijn die je niet kunt weerstaan?

306 pk
510 Nm
180 km/h
6,2 s
3,2 (1) l/100km
22 g/km
A
22%
€ 47.995
€ 61.895
€ 1.135 / maand
€ 0 / kwartaal
  • DS 7 e-Tense 4X4 300 Antoine de Saint-ExupĂ©ry Collection

  • Peugeot e-3008 73 kWh 210 Allure

  • Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve

  • Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine

  • Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura

  • Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate

  • Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus

  • Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition

  • Tesla Model Y Long Range

  • Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45

  • 2019 - Toyota RAV4 2.5 Hybrid Bi-Tone 2WD

  • 2016 - Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive

  • 2013 - Toyota RAV4 2.0 D-4D-F 2WD Dynamic

  • 2010 - Toyota RAV4 2.2 D-4D D-CAT Executive Business

  • 2006 - Toyota RAV4 2.0 VVT-i Linea Sol