Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition

- 28 december 2021

Allemansvriend

Wie zich eerder heeft mogen verplaatsen in een Volkswagen ID.4 of Skoda Enyaq kent het MEB-platform. Een platform waar de VAG jarenlang aan heeft gesleuteld en geschaafd om het zo prettig mogelijk te maken voor iedere koets. Dat er veel aandacht is besteed aan dit onderdeel merk je duidelijk in het rijden. Met een comfortabele inslag en zonder ook maar het kleinste kraakje of piepje weet de Audi ons van A naar B te rijden. Niet te week, niet te hard; volledig in balans.

We rijden de Q4 40 met 150 kW (204 pk) aan power. Deze aandrijving is gekoppeld aan een accu van 77 kWh. Met een koppel van 310 Nm wordt de sprint naar de 100 km/u gemaakt in 8,5 seconden. Volgens Audi kunnen we met dit accupakket tot 484 kilometer ver komen. Trek hier gerust minimaal 10 procent van af om tot een realistisch bereik te komen. Uiteraard hangt dit samen met je rijgedrag en het weertype. Sportief bijkomend voordeel aan deze auto is de achterwielaandrijving. Waar vrijwel alle Audi's standaard voorwielaangedreven zijn, doet deze Q4 het dus net even anders. Dat dit ook duidelijk merkbaar is tijdens het rijden moge duidelijk zijn. Vooral het gedrag in de bochten gaat er met achterwielaandrijving fijn op vooruit. Voor de echte sportieveling zal de Audi echter tegenvallen; alles in deze auto is er namelijk op gericht een allemansvriend te zijn.

204 pk
310 Nm
160 km/h
8,5 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 49.350
€ 62.367
€ 624 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura

  • Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate

  • Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus

  • Tesla Model Y Long Range

  • Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45

  • Skoda Enyaq iV 80 First Edition

  • Kia Sorento 1.6 T-GDi Plug-in Hybrid 4WD

  • Volkswagen ID.4 204 pk 1st Max

  • Seat Tarraco 2.0 TSI DSG-7 4Drive Xcellence

  • Alfa Romeo Stelvio 2.0T AWD First Edition