Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition

- 28 december 2021

E-tron?

Enige verwarring rond de benaming van Audi is niet vreemd. Want de Audi Q7 e-tron is niet volledig elektrisch (en heeft zelfs een dikke dieselmotor), maar deze Audi Q4 e-tron rijdt wel helemaal op stroom. En dan heb je dus ook nog de genoemde Audi e-tron, Audi e-tron GT en Audi A3 e-tron. De verwarring komt voort uit het feit dat Audi tot een aantal jaar geleden zijn modellen met plug-in hybride techniek aanduidde met 'e-tron'. Deze naam is dus gekoppeld aan elektrificatie van het Duitse merk en wordt nu gebruikt om de volledig elektrische modellen aan te duiden.

Met de genen van de Volkswagen Auto Group moet Q4 e-tron zich onderscheiden van zijn broeders ID.4 en Enyaq. Met een premium badge op de voorzijde zijn er vooral op het thema design punten te verdienen. Daarin slaagt de Audi dan ook met vlag en wimpel. De lijnen op de koets zijn strak met hoge agressief geplaatste koplampen. De LED signaturen in de koplampen zijn aan te passen in vier verschillenden stijlen naar wens van de berijder.

Een groot stuk lichtgrijs kunststof op de plek van de grille maakt dat de auto helemaal past in het Audi-gamma. Grote donkere stukken kunststof op plekken van de luchtinlaat en rond de wielkasten geven de auto een robuust karakter, zonder in te boeten op allure. De achterzijde wordt, helemaal in lijn met de laatste autotrends, gesierd met een achterlichtunit die over de gehele breedte van de auto loopt.

204 pk
310 Nm
160 km/h
8,5 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 49.350
€ 62.367
€ 624 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Tesla Model Y Long Range

  • Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45

  • Skoda Enyaq iV 80 First Edition

  • Kia Sorento 1.6 T-GDi Plug-in Hybrid 4WD

  • Volkswagen ID.4 204 pk 1st Max

  • Seat Tarraco 2.0 TSI DSG-7 4Drive Xcellence

  • Alfa Romeo Stelvio 2.0T AWD First Edition

  • DS DS 7 Crossback BlueHDi 180 S&S Performance Line

  • Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+