Groeispurt
Het elektrische offensief van Volkswagen begint een vlucht te nemen. Vorig jaar verkocht het merk uit Wolfsburg in totaal 134.000 EV's, een verdrievoudiging ten opzichte van 2019. Aan de ID.4 de taak om die groei nog wat extra kracht bij te zetten.
De elektrische ambities van Volkswagen Groep liegen er niet om. Het concern wil op dit vlak een zo groot mogelijk marktaandeel bemachtigen en zodoende komt er voor ieder merk dat onder de Wolfsburgse paraplu resideert een breed scala aan EV's op de markt. Na de ID.3 is de ID.4 het tweede model van Volkswagen dat op het MEB-platform staat, het EV-specifieke onderstel van Volkswagen. Hij deelt een aantal eigenschappen met zijn kleinere broertje: zo hebben ze dezelfde wielbasis en drijft de 204 pk sterke elektromotor in beide gevallen de achterwielen aan. De ID.4 is echter wel een flinke maat groter dan de ID.3 en in uiterlijk opzicht onderscheiden de twee modellen zich duidelijk van elkaar. Bewijst de ID.4 in meer opzichten zijn meerwaarde ten opzichte van de ID.3? Tijd om hem eens nader aan de tand te voelen.
Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD GR Sport
Peugeot e-3008 73 kWh 210 Allure
Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve
Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine
Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura
Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate
Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus
Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition
Aiways U5 63 kWh Premium
Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45