Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition

- 28 december 2021

Spaar door, ook voor veiligheid

Qua krachtbronnen is er de keuze uit een 35, 40, 45 of 50. Typenamen die verder eigenlijk nergens naar verwijzen. Laten we vooropstellen dat je liever niet met de 35 de weg op gaat. Het accupakket is met 52 kWh kleiner dan de 77 kWh uit de andere vermogensvarianten, waardoor je per saldo vaker aan de laadpaal staat. Het laden met de 35 gaat trager, omdat deze is begrensd op 7.2 kW bij thuisladen (AC) en 110 kW bij snelladen (DC). De 40, 45 en 50 laden met een snelheid van 11 kW (AC) en 126 kW (DC). Spaar dus 4.000 euro door en je komt met een aantrekkelijker totaalpakket thuis.

Prijzen starten net onder de 50.000 euro voor de Q4 35 Edition en lopen op tot een vanafprijs van 71.410,- euro voor de Q4 50 Quattro S edition. In alle gevallen een hogere prijs dan de Volkswagen ID.4 en de Skoda Enyaq. Redelijk vergelijkbaar qua prijs is de Mercedes Benz EQA en een paar duizend euro goedkoper is de Volvo XC40 Recharge. Onze testauto komt uit op een prijs van 62.367,- euro. Voor extra veiligheid dien je dan nog bij te betalen. Voor een bedrag van 1.200 euro krijg je dodehoekwaarschuwing, rijstrookhulp en botswaarschuwing. Zaken die, naar persoonlijke mening, eigenlijk standaard aanwezig zouden moeten zijn op dit type auto.

204 pk
310 Nm
160 km/h
8,5 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 49.350
€ 62.367
€ 624 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura

  • Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate

  • Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus

  • Tesla Model Y Long Range

  • Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45

  • Skoda Enyaq iV 80 First Edition

  • Kia Sorento 1.6 T-GDi Plug-in Hybrid 4WD

  • Volkswagen ID.4 204 pk 1st Max

  • Seat Tarraco 2.0 TSI DSG-7 4Drive Xcellence

  • Alfa Romeo Stelvio 2.0T AWD First Edition