Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure

Max Veldhuis - 21 juli 2020

De originele keuze

Peugeot zal zeer gebaat zijn bij de 508 SW HYbrid. Deze variant helpt het merk namelijk om aan de gestelde eis van 95 gram CO2-uitstoot per kilometer te komen. Maar ook voor de consument vormt deze auto een aantrekkelijk pakket. Om te beginnen ziet de 508 er van binnen én buiten gewoon goed uit. De auto is geen muurbloempje en trekt zelfs in een anonieme samenstelling her en der nog bekijks. Daarnaast werkt de hybride aandrijflijn zeer prettig en door de afstemming van het onderstel is het rijden van lange afstanden uiterst gerieflijk. Het comfort voert absoluut de boventoon, dus mensen die op zoek zijn naar een sportieve auto kunnen beter ergens anders gaan kijken. 

Toch weet Peugeot op een aantal punten nog nét niet de stap naar het premium segment te maken. De multimedia had nog intuïtiever gekund en ook de afwerking is nog niet op topniveau. Ook is het jammer dat de auto geen gebruik maakt van de navigatiedata voor het reguleren van de accucapaciteit. De prijs is nog concurrerend, maar de 508 is niet meer zo'n scherpe aanbieding als hij ooit was. Toch zul je er zeker geen miskoop mee begaan, zeker niet als je de Night Vision mee bestelt.

  • Opvallend design
  • Geraffineerde aandrijflijn
  • Night Vision-systeem in deze klasse
  • Geen 'slimme' hybride aandrijflijn
  • Nog niet op premium niveau
  • Kleine brandstoftank
225 pk
300 Nm
240 km/h
8,2 s
5,8 (1.4) l/100km
33 g/km
A
22%
€ 39.540
€ 55.510
€ 1.018 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Skoda Superb Combi 1.5 TSI Greentech Sportline Business

  • Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI Elegance Business R

  • Ford Mondeo Wagon Hybrid eCVT ST-Line

  • Audi A4 40 TFSI

  • Mercedes-Benz C-klasse Estate C 200 d AMG Line

  • Renault Talisman Estate Energy dCi 160 EDC Intens

  • Kia Optima Sportswagon GT 2.0 T-GDi AT6

  • Subaru Levorg 1.6 GT-S Premium

  • Volkswagen Passat Variant GTE 1.4 TSI PHEV Highline

  • Subaru Outback 2.5i Lineartronic CVT Premium EyeSight

  • 2021 - Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered

  • 2018 - Peugeot 508 SW BlueHDi 130 S&S EAT8 Allure

  • 2018 - Peugeot 508 Berline PureTech 225 S&S EAT8 GT

  • 2015 - Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 GT

  • 2012 - Peugeot 508 SW RXH HYbrid4

  • 2012 - Peugeot 508 1.6 e-HDi Active

  • 2011 - Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure