De originele keuze
Peugeot zal zeer gebaat zijn bij de 508 SW HYbrid. Deze variant helpt het merk namelijk om aan de gestelde eis van 95 gram CO2-uitstoot per kilometer te komen. Maar ook voor de consument vormt deze auto een aantrekkelijk pakket. Om te beginnen ziet de 508 er van binnen én buiten gewoon goed uit. De auto is geen muurbloempje en trekt zelfs in een anonieme samenstelling her en der nog bekijks. Daarnaast werkt de hybride aandrijflijn zeer prettig en door de afstemming van het onderstel is het rijden van lange afstanden uiterst gerieflijk. Het comfort voert absoluut de boventoon, dus mensen die op zoek zijn naar een sportieve auto kunnen beter ergens anders gaan kijken.
Toch weet Peugeot op een aantal punten nog nét niet de stap naar het premium segment te maken. De multimedia had nog intuïtiever gekund en ook de afwerking is nog niet op topniveau. Ook is het jammer dat de auto geen gebruik maakt van de navigatiedata voor het reguleren van de accucapaciteit. De prijs is nog concurrerend, maar de 508 is niet meer zo'n scherpe aanbieding als hij ooit was. Toch zul je er zeker geen miskoop mee begaan, zeker niet als je de Night Vision mee bestelt.
- Opvallend design
- Geraffineerde aandrijflijn
- Night Vision-systeem in deze klasse
- Geen 'slimme' hybride aandrijflijn
- Nog niet op premium niveau
- Kleine brandstoftank
Skoda Superb Combi 1.5 TSI Greentech Sportline Business
Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI Elegance Business R
Ford Mondeo Wagon Hybrid eCVT ST-Line
Audi A4 40 TFSI
Mercedes-Benz C-klasse Estate C 200 d AMG Line
Renault Talisman Estate Energy dCi 160 EDC Intens
Kia Optima Sportswagon GT 2.0 T-GDi AT6
Subaru Levorg 1.6 GT-S Premium
Volkswagen Passat Variant GTE 1.4 TSI PHEV Highline
Subaru Outback 2.5i Lineartronic CVT Premium EyeSight