Ontstijgt de grijze massa
Als er één ding is waarmee Peugeot de afgelopen jaren enorme sprongen heeft gemaakt, dan is het wel met het design van zowel het in- als exterieur. De 508 SW oogt breed, laag en agressief. Een leuk detail is de modelaanduiding op de neus; iets wat Peugeots van weleer ook hadden. Op straat trekt de 508 SW bijzonder veel bekijks, zelfs in de betrekkelijk anonieme samenstelling van onze testauto zie je mensen nog vaak genoeg even omkijken. Met name de 'slagtanden' aan de voorzijde, die zorgen voor de LED-dagrijverlichting en tevens fungeren als enorme richtingaanwijzers, zijn een gaaf designelement. Aan de achterkant zien we dat Peugeot eveneens zijn best heeft gedaan op de verlichting. De 3D-LED achterlichten passen hun helderheid aan aan het omgevingslicht en geven à la Audi een kleine lichtshow wanneer je de auto ontgrendelt.
Onze testauto oogt dus zoals gezegd vooral ingetogen. Prima voor de zakelijke markt, maar een maatje grotere wielen passen net wat beter bij het agressieve en sportieve uiterlijk van de 508 SW. Het donkerblauw metallic is een erg chique kleur en staat hem goed. Wat verder opvalt is dat de uitlaten echt zijn; de sierstukken zijn tevens de uitlaatpijpen. Hier kunnen de Duitsers nog wat van leren. De hybride-versie kun je herkennen aan de 'tankklep' links voor de laadopening en de logo's op de achterklep en de voorspatborden. Voor de rest bestaat er geen uiterlijk verschil met de reguliere 508 SW.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI Greentech Sportline Business
Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI Elegance Business R
Ford Mondeo Wagon Hybrid eCVT ST-Line
Audi A4 40 TFSI
Mercedes-Benz C-klasse Estate C 200 d AMG Line
Renault Talisman Estate Energy dCi 160 EDC Intens
Kia Optima Sportswagon GT 2.0 T-GDi AT6
Subaru Levorg 1.6 GT-S Premium
Volkswagen Passat Variant GTE 1.4 TSI PHEV Highline
Subaru Outback 2.5i Lineartronic CVT Premium EyeSight