Variatie in prijs
Zoals gezegd neigen veel rijders van C-segmenters naar het B-segment vanwege de alsmaar stijgende prijzen van aanschaf en bezit. Mede om die reden biedt Peugeot luxe- en veiligheidsopties die tot voor kort alleen voor hogere segmenten weggelegd waren. We noemen semi-autonoom rijden, elektrische stoelverstelling en een groot multimediascherm dat zo uit de 508 lijkt te zijn overgeplaatst. Al die features hebben natuurlijk hun weerslag op de prijs, want de testauto komt uit op een aanschafwaarde van 29.080 euro, terwijl de vanafprijs van deze uitvoering met 24.320 euro ook al fors te noemen is.
De kenmerkende LED-koplampen met bochtverlichting en grootlichtassistent zijn standaard, evenals climate en cruise control.
De elektrisch verstelbare stoelen met lederen bekleding en massagefunctie vragen bijvoorbeeld een investering van 2.100 euro, maar ook het panoramadak, dodehoekhulp en keyless entry vragen een extra investering. Dat het veel voordeliger kan, blijkt wel uit de prijslijst van de 208. Voor 17.580 euro heb je al een mooie gele 208 op de stoep staan, voorzien van airco en cruise control. Voor de 100 pk sterke variant dien je minstens 20.630 euro neer te tellen, terwijl de achttraps automaat nog eens 1.900 euro extra kost.
Renault 5 E-Tech 150 pk Iconic Cinq
Citroën ë-C3 44 kWh Max
Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura
Toyota Yaris Hybrid 130 Launch Edition
Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale
Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line