Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine

Max Veldhuis - 30 september 2018

Aan de top van het C-segment?

Na een weekje met de nieuwe Ceed blijft er toch vooral één indruk overeind: de progressie die Kia de afgelopen tijd heeft doorgemaakt. De auto voelt hoogwaardig en Europees aan, daarbij waren veel mensen die de auto zagen zeer te spreken over het uiterlijk. Maar niet alleen van buiten is de Ceed mooi, ook het interieur mag er zijn. Het geheel ziet er overzichtelijk en opgeruimd uit; je bent van alle gemakken voorzien en de bediening is heel intuïtief. Hier en daar zijn er nog wel wat ruwe randjes in de afwerking te bespeuren, maar die mogen de pret niet drukken. Met de Stinger en de Optima heeft Kia al laten zien dat ze gave en begeerlijke auto's kunnen bouwen. De Ceed kan nu toegevoegd worden aan dit rijtje. Gezien de verbeteringen die zijn geboekt ten opzichte van de vorige generatie, zijn wij nu al heel erg benieuwd in welke mate Kia zichzelf bij de volgende generatie Ceed gaat overtreffen.

  • Sportief en comfortabel tegelijk
  • Styling interieur/exterieur
  • Gunstig geprijsd
  • Afwerking interieur nog niet op Golf-niveau
  • Geen adaptieve cruisecontrol i.c.m. handbak
  • Dure automaat
140 pk
242 Nm
210 km/h
8,9 s
6,9 (5.9) l/100km
135 g/km
D
22%
€ 22.595
€ 32.540
€ 597 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

  • Seat Leon 1.5 eTSI FR

  • Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business

  • Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium

  • Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • Nissan LEAF 40 kWh Tekna

  • Honda Civic 1.0 i-VTEC Premium

  • Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition

  • Hyundai IONIQ 1.6 HEV First Edition

  • Volvo V40 T3 Nordic+

  • 2020 - Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine

  • 2019 - Kia Ceed Sportswagon 1.4 T-GDi DCT7 ExecutiveLine

  • 2016 - Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line