Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine

Max Veldhuis - 30 september 2018

Zonder apostrof

Kia is er de laatste jaren met grote sprongen op vooruit gegaan. Het merk heeft met de introductie van de Stinger laten zien dat ze wel degelijk auto's kunnen bouwen die haast van premium niveau zijn en waar je een flinke portie rijplezier mee kunt beleven. De nieuwe Ceed borduurt voort op de reeds ingeslagen weg. Hij moet het C-segment gaan opschudden en de strijd aangaan met onder andere de Hyundai i30, de Mazda 3, de Ford Focus en natuurlijk de Volkswagen Golf

Is de nieuwe Ceed goed genoeg om een plekje aan de top van het nog immer populaire en dichtbevolkte C-segment te bemachtigen? Wij gingen op stap met de 140 pk sterke 1.4 T-GDI om een antwoord op deze vraag te zoeken!

140 pk
242 Nm
210 km/h
8,9 s
6,9 (5.9) l/100km
135 g/km
D
22%
€ 22.595
€ 32.540
€ 597 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

  • Seat Leon 1.5 eTSI FR

  • Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business

  • Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium

  • Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • Nissan LEAF 40 kWh Tekna

  • Honda Civic 1.0 i-VTEC Premium

  • Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition

  • Hyundai IONIQ 1.6 HEV First Edition

  • Volvo V40 T3 Nordic+

  • 2020 - Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine

  • 2019 - Kia Ceed Sportswagon 1.4 T-GDi DCT7 ExecutiveLine

  • 2016 - Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line