Klaar voor de toekomst?
Al eerder benoemden we kort de motorisering en concurrerende prijzen. Voor een bedrag vanaf 34.850,- euro kan de RAV4 Hybrid gereden worden. Voor dit bedrag krijg je de lichtste motor in combinatie met het Comfortpakket. Dit pakket beschikt over een handbediende airconditioning, radio met cd-speler, 17'' stalen velgen met wieldoppen en LED-dagrijverlichting. Tegen een meerprijs van ruim 4.000 euro beschik je over het Dynamicpakket waarmee climate control, een multimediasysteem en lichtmetalen velgen zijn toegevoegd. Op zoek naar het meest luxe model? Dan biedt Toyota de Executive waarbij aan elke wens tegemoet gekomen wordt . Hiervoor dient wel 47.505,- euro te worden afgetikt. Deze versie is voorzien van all-wheel drive, een JBL geluidsysteem, stoelverwarming en stuurverwarming en een camerasysteem rondom de auto. Stekkeren zit er niet bij voor deze RAV4. Dit betekent dat - met een uitstoot van 115 gram CO2 per kilometer - deze auto dit jaar nog in het bijtellingstarief van 25% valt. Vanaf volgend jaar zal dat 3% minder worden en mag er bij de fiscus 22% bijtelling worden achtergelaten.
Met de RAV4 Hybrid is Toyota klaar voor de toekomst. We mogen concluderen dat de elektromotor werkelijk een toevoeging is. Ondanks het gewicht en de grootte van de auto is hij toch zuinig. Moderne opties zoals Toyota Safety Sense, de automaat en het 360 graden camerasysteem maken de auto up-to-date binnen de huidige automarkt. Tel daarbij het 1.650 kg trekgewicht en de vierwielaandrijving op en er staat een unieke crossover. Naast zijn lage CO2-uitstoot zijn er echter geen grote vernieuwingen aangebracht bij de opfrisbeurt en moeten we in ogenschouw nemen dat we hier te maken hebben met enkel een subtiele facelift. Indien je op zoek bent naar een zuinige en grote SUV, dan kunnen we je zeker toch een bezoekje aan de Toyota-dealer aanraden.
- 1.650 kg trekkracht
- Veel binnenruimte
- Relatief zuinig
- Verouderd instrumentarium
- Geen bijtellingsvoordeel
- Hoge basisprijs