Hybride én conventioneel
Toyota laat de consument nog steeds de keuze om voor een hybride of voor een conventionele aandrijving te kiezen. Het motorgamma bestaat uit de benzine 2.0 VVT-i - handgeschakeld of als automaat - de 2.0-4D-F diesel met enkel een handbak en de 2.5 Hybrid, natuurlijk als automaat. De laatstgenoemde motorisering is te vinden in dit testmodel en zagen we eerder in de Lexus NX300h. Met een gecombineerd vermogen van 145 kW (197 pk) is het een krachtige motor die gekoppeld is aan een traploze CVT transmissie. Tegen meerprijs van ?2.000 is een vierwielaangedreven variant verkrijgbaar met een trekvermogen van maar liefst 1.650 kg. Deze hoeveelheid trekkracht in combinatie met een hybride motor is een uitzondering binnen dit segment. Zeker voor personen die met regelmaat een paardentrailer of grote caravan achter hun auto willen hangen, wordt hybride plotseling een serieuze optie. Dit in combinatie met een basisprijs van 38.995,- euro maakt het een aanbod dat het overwegen waard is. Een groot aantal concurrenten, zoals de CX-5 en de Kuga bieden een lagere basisprijzen. Echter, indien je voor een vergelijkbare uitrusting als in de RAV4 kiest, komen vrijwel alle concurrenten op een prijs boven de 42 mille.