Een ideaal plaatje
Over succes heeft Ford met de Focus nooit te klagen gehad. Binnen Europa geldt de auto als één van de bestverkochte modellen en dankzij het bijtellingsvoordeel ging dat ook op voor Nederland. Dat grote voordeel geniet de auto niet meer, maar dat geldt - de Toyota Auris en Peugeot 308 daargelaten - voor het gehele C-segment. De verschillen in bijtelling zijn dus redelijk uitgevlakt en de concurrenten moeten op andere terreinen het verschil maken. Om deze strijd weer fris aan te gaan, heeft de Focus een facelift gekregen. Op papier lijkt het alsof Ford alle kritieken op het vorige model ter harte heeft genomen en flink wat verbeteringen heeft doorgevoerd. Of dit ook echt zo is, kan alleen maar beoordeeld worden na een uitgebreide test.

Skoda Octavia Combi Greenline 1.6 TDI Businessline

Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi i-Catcher

Renault Mégane Estate dCi 110 Bose

Toyota Auris Touring Sports Hybrid Lease Exclusive

Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive Business

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle

Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

Skoda Octavia Combi 1.0 TSI 7-DSG Ambition Business

Kia cee'd 1.6 GDI DCT Super Pack

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive

2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line

2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

2013 - Ford Focus Electric Titanium

2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost

2011 - Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost Titanium


