Ook geschikt voor offroad
Van binnen en van buiten is weinig verschil te merken met de Outlanders zónder elektromotor. Technisch gezien is het bijna een verschil van dag en nacht. Op zowel de vóór- als achteras is een elektromotor gemonteerd en onder de motorkap vind je naast een benzinemotor ook de elektrische module. Het accupakket is gemonteerd in de bodem. Deze lage plaatsing heeft niet alleen voordelen voor het rijden - een laag zwaartepunt zorgt immers voor een stabieler weggedrag - maar ook lijdt de binnenruimte niet onder de aanwezigheid van een stel extra accu's. Het rijgedrag is vergelijkbaar met de andere Outlanders: prima, maar zonder veel beleving en gevoel. Qua opzet is de aandrijflijn te vergelijken met die van de al eerder genoemde tweeling Ampera en Volt. Is het batterijpakket gevuld, dan rij je volledig elektrisch. Dit gaat soepel door de voldoende kracht van de elektromotoren. Bijzonder is dat je de vierwielaandrijving kunt 'locken' en er daardoor evenveel vermogen naar de vóór- als achteras gaat. Elektrisch offroad rijden blijkt proefondervindelijk een aangename ervaring. Omdat het volle vermogen constant beschikbaar is, gaat de Outlander eenvoudig door zwaar terrein.
Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive
Nissan X-Trail 1.6 DCI Tekna
Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium
Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive
Subaru Forester 2.0D Comfort
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher
Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ
BMW X3 sDrive18d High Executive
Ford Kuga 1.6 Ecoboost Titanium
Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 2WD Premium