Mitsubishi Outlander PHEV Instyle +

- 9 februari 2014

Niet nieuw, wel interessant

Van buiten zijn de verschillen dus klein, van binnen is het niet anders. Buiten twee knoppen achter de keuzehendel van de automaat, een extra menu in het multimediasysteem en flippers achter het stuur, kunnen wij geen verschillen ontdekken. Met die twee knoppen kun je de aandrijflijn de opdracht geven om de elektrische modus uit te schakelen of zelfs de benzinemotor harder te laten werken zodat het accupakket bijgeladen wordt. Met de flippers achter het stuur schakel je het systeem in waarmee je als het ware remt op de motor. Net als bij de Fisker Karma bepaal je met de flippers de sterkte van die remming. Hoe meer je deze toepassing gebruikt, hoe meer energie wordt terug gewonnen.

Net als bij bijvoorbeeld de Ampera en Volt, kun je op het scherm van het multimediasysteem het wel en wee van de aandrijflijn bekijken. Daarbij worden de gegevens met betrekking tot verbruik, de manier van rijden en de hoeveelheid elektrisch gereden kilometers bewaard. Vervolgens kun je aflezen of je wat 'duurzamer' kunt rijden. Nieuw is het niet, maar interessant blijft het wel. Over het multimediasysteem zijn we verder niet zo positief. Het geheel oogt niet alleen verouderd, de snelheid van het systeem is ook niet meer van deze tijd. Opstarten duurt even, het laden van muziek van een USB-stick lijkt een bijna onmogelijke actie en ook het ingeven van commando's gaat niet gepaard met een snelle reactie. Eigenlijk is het jammer dat de bediening niet prettig is, want het geluid dat wordt voortgebracht door de luidsprekers is fenomenaal. In de kofferruimte ligt een dikke subwoofer die in combinatie met de andere speakers hoge als lage tonen perfect weergeeft. Blij worden we ook van de grote binnenruimte. Niet alleen voorin zit je ruim, ook achterin kunnen drie passagiers hun benen en hoofd goed kwijt. Met 463 liter voldoet de bagageruimte ook meer dan voldoende. Door het accupakket in de vloer, ontbreekt in de PHEV een zevende zitrij.

203 pk
300 Nm
170 km/h
11,0 s
8,1 (1.9) l/100km
44 g/km
A
22%
€ 43.490
€ 51.990
€ 953 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive

  • Nissan X-Trail 1.6 DCI Tekna

  • Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium

  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive

  • Subaru Forester 2.0D Comfort

  • Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher

  • Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ

  • BMW X3 sDrive18d High Executive

  • Ford Kuga 1.6 Ecoboost Titanium

  • Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 2WD Premium

  • 2015 - Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+

  • 2013 - Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Intense+

  • 2010 - Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD

  • 2007 - Mitsubishi Outlander 2.4 2WD Intro Edition

  • 2006 - Mitsubishi Outlander Sport 2.0 Invite Plus