Mitsubishi Outlander PHEV Instyle +

- 9 februari 2014

'Iets' klopt niet

Toen de Outlander werd geïntroduceerd in 2012, waren de kritieken op het uiterlijk niet altijd positief. Recht van voren en recht van achter is er weinig mis met de SUV. Zijn stoere front met ronde lijnen maken hem herkenbaar, terwijl de achterzijde vooral modern oogt door transparante achterlichtunits. Van opzij is er 'iets' waardoor de auto niet helemaal lekker oogt. Dat 'iets' is vooral de grote overhang aan zowel de voor- als achterzijde. Bij een auto als deze verwacht je juist wielen op de hoeken van de carrosserie. Kijk naar auto's als een Range Rover en je ziet wat er 'mis' is bij de Outlander. Toch is het een nette auto, waarmee je prima voor de dag kunt komen. Zeker met de grote lichtmetalen velgen. Gelukkig wordt hij in de meeste gevallen besteld in de fraaie lichtblauwe kleur waarmee de onze ook is voorzien. In het zwart is de auto minder mooi, door de dan erg sterk contrasterende achterlichten. Verschillen met de 'niet-PHEV's' zijn te tellen op één hand. Uiteraard zijn daar de typeplaatjes, maar het grootste verschil is de toevoeging van een grote klep aan de rechterzijde. Hierachter zijn de aansluitingen voor de normale - en de snelladerstekker verborgen.

203 pk
300 Nm
170 km/h
11,0 s
8,1 (1.9) l/100km
44 g/km
A
22%
€ 43.490
€ 51.990
€ 953 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive

  • Nissan X-Trail 1.6 DCI Tekna

  • Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium

  • Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive

  • Subaru Forester 2.0D Comfort

  • Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher

  • Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ

  • BMW X3 sDrive18d High Executive

  • Ford Kuga 1.6 Ecoboost Titanium

  • Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 2WD Premium

  • 2015 - Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+

  • 2013 - Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Intense+

  • 2010 - Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD

  • 2007 - Mitsubishi Outlander 2.4 2WD Intro Edition

  • 2006 - Mitsubishi Outlander Sport 2.0 Invite Plus