Op naar nummer 1
Dat Ford de afgelopen jaren goed bezig is haar modellengamma grondig te vernieuwen, wil niet per definitie zeggen dat dit ook het gewenste succes heeft. In veel gevallen staan de nieuwe Fords echter 'gewoon' in de top in van hun klasse, zo ook het geval bij de C-Max. Toch overtreft de Renault Scénic de Ford in verkoopaantallen. Door de introductie van de pittige 1.0 turbomotor met 125pk - die door zijn lage uitstoot slechts 20%-bijtelling vraagt - hebben de Duitsers echter een sterke troef in handen. Buiten zijn basiskwaliteiten op het gebied van binnenruimte, het fraaie in- en exterieur en het goede weggedrag heeft hij bovendien een stille doch potente motorisering die het de concurrentie nóg moeilijker gaat maken.
- Pittige, stille motor
- Veel binnenruimte
- Geslaagd exterieurdesign
- Niet zo zuinig als beloofd
- Lichte bekleding wel erg besmettelijk
- Klein scherm voor navigatie en audio

Citroën Grand C4 Picasso 1.6 e-HDi EGS Ligne Business

Toyota Prius Wagon 1.8 Full Hybrid Aspiration

Toyota Verso 1.8 VVT-i Aspiration 7P CVT

Kia Carens 1.7 CRDi 136pk Super Pack

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet 120 Easy

Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDI Business

Citroën Grand C4 Picasso BlueHDI 150 Business

Mazda 5 1.6 ciTD Business

Renault Grand Scénic 1.5 dCi Bose

Volkswagen Touran 1.2 TSI Trendline

Nissan e-NV200 Evalia Connect Edition






