Fraaier dan z'n grote broer
Zoals gezegd reden we eerder al met de Grand C-Max, die tot de B-stijl identiek is aan de door ons geteste auto, maar daarachter zijn eigen design heeft. 'Mooi' is niet de waarde die we aan dat ontwerp gaven. Dat is bij de gewone C-Max wel anders. Net als veel van de nieuwe generatie Fords heeft ook de vijfzitter de typisch oplopende lijn aan de onderzijde van de zijruiten en anders dan z'n zevenzits broer is deze C-Max voorzien van twee achterdeuren in plaats van schuifdeuren. Hierdoor is geen sleuf nodig en worden de lijnen op de zijkant niet gehinderd. Samen met de kloeke achterlichten is de auto direct herkenbaar als een Ford en zeker in het fraaie bruine 'Burnished Glow' in combinatie met de 15-spaaks 17 inch lichtmetalen velgen is hij één van de fraaiste in z'n klasse.
Citroën Grand C4 Picasso 1.6 e-HDi EGS Ligne Business
Toyota Prius Wagon 1.8 Full Hybrid Aspiration
Toyota Verso 1.8 VVT-i Aspiration 7P CVT
Kia Carens 1.7 CRDi 136pk Super Pack
Fiat 500L Living 1.6 MultiJet 120 Easy
Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDI Business
Citroën Grand C4 Picasso BlueHDI 150 Business
Mazda 5 1.6 ciTD Business
Renault Grand Scénic 1.5 dCi Bose
Volkswagen Touran 1.2 TSI Trendline
Nissan e-NV200 Evalia Connect Edition