Zakelijke belofte
Met zijn bewezen betrouwbare hybridetechniek heeft Toyota met de Auris Hybrid wederom een sterke troef in handen om goede verkoopcijfers te behalen. Net als bij zijn voorganger profiteren zakelijke rijders van de lage 14% bijtelling en is het verbruik eenvoudig laag te houden. Daarbij is de Hybrid standaard al behoorlijk compleet uitgerust met onder andere lichtmetalen velgen, het multimediasysteem, een achteruitrijcamera en uitgebreide bediening op het stuurwiel. Mocht je meer luxe wensen dan zijn er nog de Dynamic- en Executive-uitvoeringen die onder andere grotere velgen, cruise control, lederen bekleding, stoelverwarming en een betere geluidsinstallatie bieden.
Als Hybrid Inspiration staat de Auris voor 23.750 euro in de prijslijst. Voor een schappelijke meerprijs van een kleine drieduizend euro heb je echter de meest luxueuze uitvoering op de oprit staan. Als de baas dit toelaat, is dit gezien de lage bijtelling een aanrader en zul je niet teleurgesteld worden. De nieuwe Auris is niet perfect, maar zijn lage verbruik en bijtelling, het fraaie design en het prettige weggedrag maken de kleine minpuntjes meer dan goed.
- Fraai design van exterieur en interieur
- Prettig weggedrag
- Laag verbruik en dito bijtelling
- Afwerkingsmissers in het interieur
- Ruimoerige aandrijflijn bij volle belasting
Peugeot 308 1.6 e-HDi Active
Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle
Honda Insight 1.3 i-VTEC Executive
Mazda 3 SkyActiv-G 120 GT-M
Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction
Ford Focus 1.6 TDCi ECOnetic
Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line
BMW 1 Serie 116i Urban Line
Seat Toledo 1.6 TDI Businessline High
Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport